۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۵۱۶۵۸
معاون آموزش حوزه در گفت وگو با رسا اعلام کرد؛

ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه افزایش یافت|20 تیرماه زمان برگزاری آزمون ورودی

ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه افزایش یافت|20 تیرماه زمان برگزاری آزمون ورودی
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد از افزایش ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه خبر داد و اعلام کرد که در سال جدید ۴۰۰ مدرسه علمیه مجوز پذیرش طلبه را دریافت کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اعلام خبر پذیرش طلبه از سوی مرکز مدیریت و مراکز تخصصی حوزه های علمیه اظهار کرد: به دلیل ایجاد سامانه جدید پذیرش حوزه های علمیه، پذیرش با تأخیر آغاز شد اما زمان نام نویسی افزایش داشته است.

معاون آموزش حوزه های علمیه ادامه داد: علاقه مندان به نام نویسی در آزمون پذیرش حوزه های علمیه می توانند تا 20 خردادماه به مدارس علمیه سراسر کشور، مرکز مدیریت های استانی یا سامانه اینترنتی معاونت آموزش به نشانی http://amoozesh.ismc.ir/ مراجعه کنند.

وی با بیان این در سال جاری نیز همانند سال های گذشته در سه مقطع تحصیلی پذیرش صورت می گیرد، افزود: دانش آموزان دارای مدرک پایه هشتم دوره اول متوسطه، افراد دارای مدرک دیپلم یا کاردانی تا دکترا می توانند برای نام نویسی در آزمون پذیرش حوزه های علمیه اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش طلبه در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته و نزدیک به چهارصد مدرسه علمیه مجوز پذیرش طلبه را دریافت کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در زمینه شرایط نام نویسی در آزمون پذیرش حوزه های علمیه تبیین کرد: برخورداری از صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت‌فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از سلامت جسمی و روحی، قبولی حداقل پایه هشتم دوره اول متوسطه با حداکثر سن 18 سال، موفقیت در آزمون ورودی، مصاحبه و مشاوره و نداشتن منع قانونی از نظر نظام‌ وظیفه همچنین التزام به تعهدات و قوانین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از شرایط نام نویسی به شمار می روند.

وی افزود: تلاش شده همانند سال های گذشته بومی گزینی صورت گیرد اما اگر افرادی بخواهند در حوزه های علمیه دارای سطح علمی بالاتری حضور داشته باشند باید امتیازات لازم را کسب کنند.

معاون آموزش حوزه های علمیه با اشاره به چگونگی و زمان برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه اظهار کرد: آزمون پذیرش حوزه های علمیه 20 تیرماه در 50 مرکز آزمونی در سراسر کشور برگزار می شود و اگر نیاز باشد برای رعایت کردن پروتکل های بهداشتی، مراکز آزمونی را افزایش خواهیم داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از متقاضیان نام نویسی در آزمون پذیرش حوزه های علمیه تقاضا داریم که نام نویسی را به روزهای آخر موکول نکنند زیرا در بسیاری از موارد نام نویسی نیازمند ارائه مدرک است که در این صورت امکان دارد فرصت نام نویسی را از دست بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین در ادامه به نام نویسی در مراکز تخصصی حوزه های علمیه در سطح 2 و 3 حوزه علمیه اشاره کرد و گفت:  این نام نویسی در بیش از 36 رشته حوزوی برای 47 مرکز استانی و شهرستانی در 17 استان پذیرش صورت می گیرد.

وی ادامه داد: طلاب علاقه مند به نام نویسی در مراکز تخصصی می توانند تا 25 خرداد به سامانه اینترنتی معاونت آموزش حوزه های علمیه مراجعه کنند که همانند سال های گذشته بدون آزمون برگزار می شود./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
رویکرد حوزه به عرفان و احلاق تقئیت شود.
و عرفان چیزی جز عمل به قرآن ،حلال و آرامش نیست .
0
1